Keystone logo

Charles University Faculty of Education

A logo

Įvadas

Edukologijos fakultetas yra vienas iš septyniolikos fakultetų, susijusių su Prahos Karolio universitetu. Pagrindinis jos tikslas yra rengti visų tipų mokyklų ir mokyklų sistemų mokytojus ir kitus pedagoginius darbuotojus įvairiais studijų lygmenimis (bakalaurai ir magistrai) ir formomis. Nors penki kiti Karolio universiteto fakultetai taip pat yra oficialiai kvalifikuoti rengti mokytojus, edukologijos fakultetas išskirtinis yra jo ugdymo apimtis ir sudėtingumas. Fakultete teikiamas universitetinis mokytojų rengimas prieš ir tobulinamas šiose srityse: humanitarinių mokslų, socialinių mokslų, meninio ugdymo, kūno kultūros, matematikos ir gamtos mokslų.

Fakultetas šiuo metu rengia maždaug 4200 studentų pagal bakalauro ir magistro studijų programas, be to, beveik 10 000 studentų, dėstančių pagal įvairias kombinuotas studijų programas, daugiausia kaip profesinio mokytojų tobulinimo dalis.

Fakultetas taip pat atviras studentams mokantiems užsienio studentams, kurie gali dalyvauti programose, mokomose anglų kalba. Fakultetas dalyvauja tarptautinėje "Erasmus Mundus" programoje, kurios tikslas - palengvinti studentų ir dėstytojų mobilumą.

BA ir MA studijų programos

2006 m. Fakultetas priėmė ECTS kreditų sistemą, kuri yra pripažinta visose ES šalyse ir taip palengvina studentų judumą ES.

Edukologijos fakulteto studentas paprastai studijuoja dviejų dalykų derinį.

Bakalauro studijų programos

Trejų metų bakalauro studijų programos tikslas-suteikti studentams daug žinių apie du pasirinktus dalykus, tačiau tai nėra mokymo laipsnis-bakalauro studijų absolventai nėra oficialiai kvalifikuoti dėstyti. Štai kodėl pagal programą siūlomų privalomų ir pasirenkamųjų kursų struktūra yra pritaikyta taip, kad būtų kaupiama pasirinktų dalykų profesinė patirtis, o ne studentų išsilavinimas ir mokymo kompetencija. Todėl bakalauro programoje yra tik keli pedagoginių ir psichologinių disciplinų kursai. Tačiau į programą taip pat įtraukta privaloma motyvacinio mokymo praktika, kuri turėtų padėti studentams nuspręsti, ar jie nori tęsti tolesnes magistrantūros studijas, kad gautų mokytojo laipsnį.

Magistro studijų programos

Dvejų metų tolesnės magistrantūros studijų programos absolventai bus įgiję didelę patirtį profesinėje srityje, kurią apima du pagrindiniai jų pasirinkti dalykai, ir, be to, jie taip pat ugdys savo pedagogines, psichologines ir didaktines kompetencijas, labai svarbi bet kuriai mokytojo profesijai. Taigi, be privalomų ir pasirenkamųjų kursų, kuriais siekiama įtvirtinti studentų profesinę patirtį, MA programa taip pat apima specialiai pritaikytus didaktinius kursus ir visavertę studentų mokymo praktiką, kurie visi yra integruoti į organišką ir tarpusavyje susijusią sistemą. Tolesnių magistrantūros studijų absolventas yra visiškai kvalifikuotas mokyti aukštosiose pradinėse ir vidurinėse mokyklose.

Istorija

Prahos Karolio universiteto Edukologijos fakultetas buvo įkurtas 1946 m. Lapkričio mėn., Remiantis vienu iš pirmųjų prezidento dekretų, priimtų atkūrus nepriklausomą Čekoslovakijos valstybę, taip pat pagal naujai priimtą įstatymą, kuriuo buvo siekiama sukurti švietimo fakultetų visuose to meto universitetuose. Tai buvo ilgalaikių pastangų, užtikrinančių esminį universitetinį išsilavinimą visų lygių, tiek pradinio, tiek vidurinio lygio mokytojams, kulminacija. Karolio universiteto Edukologijos fakultetas buvo oficialiai atidarytas 1946 m. Lapkričio 15 d. Prahos „Rudolfinum“ („Menininkų namai“), o šventiniame renginyje dalyvavo Čekijos prezidentas daktaras Edvardas Benešas.

Tačiau 1953 m. Mokyklų reforma pavyko išardyti visus Čekijos švietimo fakultetus. Naujai įkurta bendrojo lavinimo dalykų mokytojų rengimo institucija vadinosi Pedagoginis universitetas - Aukštoji pedagogikos mokykla.

Dar viena Čekijos švietimo sistemos reforma (įvykdyta 1959 m.) Pagimdė pedagoginius institutus Prahoje ir Brandýs nad Labem, kurie buvo skirti pradinių klasių mokytojams rengti, o būsimieji vidurinių mokyklų mokytojai turėjo studijuoti pagrindinius dalykus įvairiuose universitetų fakultetuose, Čekijos švietimo fakultetai buvo atkurti tik 1964 m. Verta paminėti, kad dailės, muzikos ir kūno kultūros vidurinės mokyklos mokytojai iš pradžių buvo rengiami kituose atitinkamuose Karolio universiteto fakultetuose, taip pat lankant kai kuriuos pedagoginius ir psichologiniai kursai Edukologijos fakultete.

Aštuntojo dešimtmečio viduryje buvo suvienyti ir sujungti pradinių ir vidurinių mokyklų mokytojų mokymo tinklai ir atitinkama studijų trukmė pratęsta iki 5 metų. Tai buvo gana nelaimingi laikai, nes daugelis katedrų buvo išardytos arba prijungtos prie įvairių kitų universiteto fakultetų.

Per 50 fakulteto gyvavimo metų jo gretose dėstė nemažai dėmesio vertų įvairių sričių ekspertų, tokių kaip Cyril Bouda, V. Hrabal, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy ir F. Vodička, paminėti tik keletą.

Vietos

  • Pedagogická fakulta UK v Praze Street: Magdalény Rettigové 4 , 116 39, Prague

Klausimai